Algemene STC nieuwsbrief

4. Mededelingen
  5. Vaststelling van het Jaarverslag 2021
  6. Financieel verslag 2021 en toelichting
  7. Verslag kascommissie (volgt nog)
  8. Vaststelling van het financieel verslag 2021
  9. Benoeming kascommissie
  10. Goedkeuring Plannen en voornemens 2022
  11. Begroting 2022 en toelichting: zie de stukken onder punt 6
  12. Vaststelling statuten en huishoudelijk reglement
    Kort over de inhoud
    In de nieuwsbrief van september 2021 is daar al op ingegaan. Onze statuten zijn nu 40 jaar oud en niet meer actueel. Bovendien vereist nieuwe wetgeving een aanpassing. Dat betreft onder meer de aansprakelijkheid van bestuurders en het voorzien in situaties dat het bestuur geen besluit kan nemen. Verder zijn belangrijke punten het digitaal kunnen vergaderen, het indirecte stemrecht voor junioren, het kunnen machtigen van een ander lid om te stemmen en het aanscherpen van regels omtrent ongewenst gedrag.
    Kort over de procedure
    De ontwerp-statuten en het ontwerp-huishoudelijk reglement zijn opgesteld aan de hand van de model statuten van de KNLTB. Na goedkeuring door de KNLTB zijn beide stukken ter inzage voor de leden gelegd. Dat is gebeurd met de nieuwsbrief van september 2021, waarbij is vermeld dat indien eind oktober geen opmerkingen zijn ontvangen er van wordt uitgegaan dat de leden akkoord zijn met de voorliggende teksten. Op één vraag na, het betrof een verzoek om toelichting, zijn geen reacties ontvangen. Vervolgens zijn de ontwerp-statuten voorgelegd aan de notaris en van hem is instemming met het ontwerp verkregen. Het bestuur stelt voor over te gaan tot vaststelling van de stukken.
    Nadien zullen de statuten door de notaris worden vastgesteld, worden ingeschreven in het handelsregister van de KvK en worden gepubliceerd op de website van STC. Met de publicatie in genoemd register treden de statuten in werking. En op dezelfde datum het huishoudelijk reglement.
  13. Bestuursverkiezing en andere mutaties
    We nemen afscheid van Hans Udink als notulist van het bestuur. En onze voorzitter, Joop Bommer, treedt na zes jaar af. Het bestuur stelt voor om kandidaat Nanno Mein te benoemen tot nieuwe voorzitter.
  14. Rondvraag en sluiting

Met vriendelijke groet,
    Ton van Roemburg, secretaris STC

Ter informatie voor het door de leden inbrengen van voorstellen
Artikel 8 van het huishoudelijk reglement
De agenda der algemene vergadering bevat, behalve de uit de statuten of de voorgaande artikelen van dit reglement voortvloeiende punten, ieder voorstel, dat ten minste zeven dagen voor de verzending van de uitnodiging door ten minste vijf leden schriftelijk bij de secretaris is ingediend, alsmede al hetgeen de bijeenroeping der vergadering bevoegden daarin wensen op te nemen.

Ter informatie voor de kandidaatstelling van een te kiezen functionaris
Artikel 6 van het huishoudelijk reglement
Kandidaatstelling voor een door de algemene vergadering te verkiezen functionaris geschiedt door het bestuur of door vijf seniorleden of ereleden. Kandidaatstelling door het bestuur geschiedt nadat het bestuur zich heeft vergewist, dat de te stellen kandidaten een eventuele benoeming zullen aanvaarden. Kandidaatstelling door de leden geschiedt d.m.v. inlevering bij de secretaris van een daartoe strekkende verklaring, vergezeld van een bereidverklaring van de gestelde kandidaat, uiterlijk 7 dagen voor de algemene vergadering.

STC Kalender

Heb je ook iets te melden? Wij zijn nieuwsgierig naar jouw ervaringen, belevenissen en foto's op en rond de tennisbaan.
Mail ons en vind jouw verhaal terug op de website en in de volgende nieuwsbrief. Mail naar de redactie.
(Kopij aangeleverd vòòr de 16e van de maand, kan verwerkt worden in de volgende nieuwsbrief)